Björkholmen Gallery är stolta att presentera nya verk av Hans Isaksson. Utställningens titel är lånad från farsen The Comedy of Errors från 1594, en förväxlingskomedi av William Shakespeare, där två tvillingpar förväxlas med varandra. Med utgångspunkt från pjäsens osannolika och absurda förvecklingar centrerar utställningen kring det illusoriska, och i en absurd och cartoon-liknande logik leker verken med våra föreställningar om vad som är möjligt och trovärdigt.
Parallelt med Hans Isaksson ser vi konstnären Jenny Källman. I sina nya verk driver Källman en raffinerad lek med vad vi ser och hur vi förstår det vi ser, det slumpmässiga och det noga reglerade, lagbundna, ännu längre. Som titeln Casino antyder befinner vi oss i en värld där det omöjligt går att skilja ett föremål från dess avbild, det verkliga från det skenbara: en spektral värld där tecknen, till exempel för rikedom och lycka, är det enda som har något egentligt värde. Också de skepnader som förekommer, människor i olika stiliserade former eller poser, är bara kroppar som formas av spegelns glas eller reflexer. De framträder ett ögonblick, som en gäckelse eller hägring, för att sedan lösas upp, mise-en-abyme, i casinots spegelsal. Som utomstående iakttagare av vad som pågår kan vi också vara säkra på att samma bild också återfinns på monitorerna hos säkerhetspersonalen i casinots vaktrum.
I sitt konstnärskap prövar Källman olika material, tekniker och belysningar.