Full Size Render
MFA Examensutställning, Konsthögskolan i Malmö
Vernissage 22 juni 12 - 16 Galleri KHM1
Friisgatan 15, Malmö
Övriga öppettider: 23 juni - 7 juli
Ons - Fre 12-18
Lör - Sön 12-16
Vad är måleri i en värld mättad med digitala bilder som ständigt omger oss?
Färg och ljus blir till bilder. Vad är den digitala bildens substans och vad är dess relation till måleri?
I utställningen visas målningar uppbyggda av upprepning och kopiering.
Ett specifikt ljustillstånd, några sekunders slutartid, har blivit fryst och digitaliserad. Fotografiet av målningen har sedan fungerat som startpunkt till en ny målning. Översättningen av information och komprimeringen skapar avvikelser.
Ett litet skifte av färgtemperaturen kan orsaka stora förändringar.
Vad som blir synligt i den nya målningen är inte bara det omgivande rummet och ljuset i vilken den tidigare målningen fotograferades, utan även teknikens påverkan av en bilds förändring. Bilderna oscillerar mellan dematerialisering och materialisering. Det uppstår en konfrontation eller ett möte mellan kodad information och måleriets haptiska kvaliteter som i sig influerar bilden.
Målningarna bär på sitt förflutna i sitt nuvarande tillstånd, men de är aldrig statiska. Det handlar inte bara om ett då och ett nu, utan också om ett kommande, där bilden fortsätter att förändras.
Full Size Render
MFA Graduation Exhibition, Malmö Art Academy
Opening June 22nd 12 - 16 Gallery KHM1
Friisgatan 15, Malmö
Open: June 23rd - July 7th
Wed - Fri 12 - 18
Sat - Sun 12 - 16
What is painting in a world saturated with digital images that constantly surround us? Color and light turns into images. What is the substance of the digital image and what is its relation to painting?
The exhibition shows paintings that all are constructed from repetition and copying. A specific light, a few seconds shutter speed, has been frozen and digitized. The photograph of the painting has then served as the starting point for a new painting. Translation of information and compression creates deviations.
A small change in color temperature can cause major changes. What becomes visible in the new painting is not merely the surrounding space and the light in which the preceding painting was photographed, but also the impact of technology on the alteration of a picture. The images oscillate between dematerialization and materialization. There is a confrontation or a meeting between coded information and the haptic qualities of painting that in itself influences the image.
The paintings carry their past in their present state. But the paintings are never static. It’s not simply about a then and a now, it’s also about a future, in which the image continues to undergo changes.